Кожного дня можна прочитати в новинах, що правоохоронці, викрили нового «ділка», який збирав кошти для ЗСУ або продавав військове та тактичне спорядження, або організовував евакуаційні виїзди, або здавав помешкання, а виручені від протиправної діяльності кошти, витрачали на купівлі нових автомобілів, телефонів та інших предметів розкоші або в інших цілях.
Основним засобом реалізації вищевказаних протиправних дій є розвинений ринок продажу платіжних карт оформлених на підставних осіб так званих «ДРОПІВ» (особа, яка зареєструвала платіжну картку на власне ім’я та продала чи передала її третій особі). В подальшому такі платіжні картки використовуються в різноманітних протиправних цілях: продажу наркотиків, зброї та майже всіх шахрайських схемах, які мають на меті ошукування громадян України і це ще не вичерпний перелік використання даних громадян України.
Як правило, реєстрація платіжних карток здійснюється за грошову винагороду від 200-500 грн. на осіб з малозабезпечених верств населення та осіб які знаходяться в скрутному фінансовому становищі. За таку незначну винагороду вони стають співучасниками протиправних дій та дають змогу уникати відповідальності винними особами.
Як правило, саме особи, які передали платіжні засоби змушені доводити правоохоронним органам свою невинуватість у тяжких злочинах, а самі лише здійснили реєстрацію на свої данні платіжних карток та передали їх у користування злочинцям, при цьому не усвідомлюючи наслідків своїх дій.
Хоча на перший погляд в Кримінальному кодексі відсутня стаття з чітким визначенням відповідальності за передачу платіжних карток третім особам, такі особи, як правило, притягуються до кримінальної відповідальності правоохоронними органами та підрозділами, які забезпечують безпеку кіберпростору та реагують на правопорушення в кіберпросторі, за статтями Кримінального Кодексу України 200, 190, 189, а в деяких випадках навіть за такими особливо тяжкими статтями як ст. 258-5 «Фінансування тероризму» та ст. 110-2 «Фінансування дій, вчинених з метою насильницької зміни чи повалення конституційного ладу або захоплення державної влади, зміни меж території або державного кордону України» у разі використання платіжних карток для таких цілей.
Дії таких осіб кваліфікуються правоохоронцями як надання засобів для вчинення злочину та злочини та вчиненні групою осіб, що є обтяжуючею обставиною при визначенні кваліфікації злочину та відповідальності за його скоєння.
Отже, хочемо ще раз застерегти наших читачів від необдуманих та передусім протиправних дій щодо передачі платіжних карток третім особам, будь то за грошову винагороду навіть у разі скрутного становища чи на прохання знайомих.